a prevádzky kina v meste Galanta sa datuje od roku 1912. Prvé filmové predstavenia sa spočiatku realizovali v inej budove ako v súčasnosti, jednalo sa o priestory pri terajšej budove sporiteľne. Už v tých časoch sa fenomén premietania filmov čoraz viac stával jednou z najobľúbenejších aktivít využitia voľného času obyvateľov Galanty. Dôkazom toho bolo obrovské množstvo návštevníkov na každom jednom filmovom predstavení. Zvlášť treba vyzdvihnúť fenomén tzv. detských premietaní ktoré mali vtedy azda najväčší ohlas. Aj vplyvom vyššie uvedených skutočností a pre stále viac narastajúci záujem o klasické premietanie vtedajšie zodpovedné osoby rýchlo pochopili dôležitosť a význam výstavby komplexného zariadenia kultúrneho vyžitia.
Takýmto zariadením sa napokon stala novo postavená budova terajšieho Mestského kultúrneho strediska, ktorá od roku 1976 začala plniť svoj účel často krát vyžadujúc aj najnáročnejšie technické požiadavky na kultúrne vyžitie vrátane obľúbeného premietania filmov. Novo postavená kinosála s kapacitou 352 miest na sedenie, vtedy disponovala veľkým moderným panoramatickým plátnom a modernými premietacími strojmi tzv. UM-kami. Všetky tieto skutočnosti viedli ešte k väčšiemu rozmachu návštevnosti filmových predstavení. Nezriedka sa stávalo, že ani vtedajší premietací profil, ktorý s výnimkou pondelka predstavoval celotýždenné premietanie dvakrát denne od 17-tej a 20-tej hodiny, nepostačoval pre divákov a často krát museli byť do programovej štruktúry zaradené aj mimoriadne predstavenia pre uspokojenie tak veľkého počtu návštevníkov.
do kino zariadenia kvôli neustále sa vyvíjajúcemu filmovému priemyslu bola realizovaná v 80-tych rokoch minulého storočia. Postupne sa tak vymenili už dovtedy zastarané premietacie stroje za nové MEO 4 a neskôr MEO 5X, posluchové mono zariadenie sa nahradilo novým stereofónnym systémom. Jedným z najprielomovejších období v technickom napredovaní filmového priemyslu bol postupný prechod najväčších filmových spoločností a výrobcov filmových kópií na systém rozšíreného stereofónneho podania zvukovej stopy tzv. „surround system“. Od tejto chvíle dostáva film ako taký úplne nový zvukový priestorový rozmer. Samozrejme ak si naše kino chcelo udržať krok s dobou a svojho diváka muselo sa prispôsobiť aj tomuto novému trendu a tak bol v 90-tych rokoch aj zvukový systém kina v Galante modernizovaný na túto úroveň. Kino bolo vybavené procesorom zabezpečujúcim režim - surround, osadili sa zároveň nové reproduktory s delením na kanály - L- ľavý, P- pravý, C- stredový, RL- bočný ľavý, RR- bočný pravý a SB- subwoofer dokonale prenášajúci basové frekvencie. Takto si kino naďalej udržalo istý štandard, ktorý ho zaradil medzi stále konkurencie schopné kiná.
Neprešlo ani desať rokov a technický pokrok kinematografie a s ním súvisiace zmeny znamenali azda najväčšiu ranu pre jednosálové kiná v histórii Slovenského premietania. Z hľadiska lepšieho prenosu samotnej zvukovej stopy na 35 mm filmovom páse a v neposlednom rade aj kvôli ekologickým faktorom (nahradenie olovených zlúčenín vo zvukovej stope za azúrovú stopu) bolo nutné vymeniť na premietacích strojoch kín klasické analógové čítanie zvukovej stopy laserovým zariadením. Táto investícia v rozsahu 150.000 ,- Sk bola pre väčšinu jednosálových kín likvidačná. V tomto období končí prevádzku na Slovensku zatiaľ najviac kín hlavne v priľahlých obciach. Je pravdou, že fenomén internetu na poli komerčnej zábavy tiež odlákal istú časť populácie avšak naše kino opäť zareagovalo promptne a z vlastných prostriedkov dovybavilo naše premietacie stroje takýmito laserovým čítačkami zvuku, čím odvrátilo zánik kina v našom meste.
Doposiaľ najzásadnejšie úpravy a rekonštrukcie ktoré sa dotkli kina DK Galanta boli realizované v období po roku 2000, kedy v rámci projektu dotovaného EU dochádza ku komplexnej rekonštrukcii celého Mestského kultúrneho strediska. Celý stánok kultúry tak dostáva nový rozmer. Záverečnou bodkou v skultúrňovaní prostredia pre divácku verejnosť bola v roku 2008, výmena 40 rokov starých sedadiel v kinosále za veľmi pohodlné a moderné kreslá. Táto investícia sa blížila rádovo k 3 miliónom korún. Tak sa stáva prostredie kinosály v MsKS konkurencie schopným, príjemným oddychovým stánkom pre obyvateľov nielen nášho mesta ale aj priľahlých obcí.
Kúpa vstupeniek
- Po vybratí a označení vstupeniek na konkrétne predstavenie je zákazník povinný vyplniť zobrazený elektronický formulár a zadať všetky požadované informácie i spôsob doručenia E-vstupenky do kina. Potvrdením zadaných údajov dôjde k presmerovaniu na sumarizačnú stránku nákupu, kde je zákazníkovi zobrazená konečná cena vstupeniek, ktorá je doplnená o manipulačný poplatok, t. j. poplatok za technické zhotovenie a odoslanie-vstupenky. Súhlasom s touto zmluvou je zákazník presmerovaný na stránky spoločnosti system.cinemaware.eu, kde po zadaní ďalších osobných údajov bude zákazník prenesený na platobnú stránku. Zákazníkovi je taktiež zaslaný informačný e-mail s potvrdením o zakúpení vstupeniek na ním zadanú e-mailovú adresu. Prevádzkovateľ nezaručuje doručenie e-mailovej správy, server na ktorom sa e-mailová schránka zákazníka nachádza, nemusí správu prijať, resp. môže ju vyhodnotiť ako nevyžiadanú poštu.
- Počas transakcie a výbere miesta nesmie zákazník vo svojom internetovom prehliadači zadávať krok späť, ani nijako zatvárať okno prehliadača v ktorom uskutočňuje nákup či rezerváciu vstupenky. Všetky údaje sa zaznamenávajú iba na aktuálnej stránke a potvrdením sa ukladajú do bezpečnostného certifikátu, ktorý kvôli bezpečnosti nie je možné vyvolať späť. Na nákup a rezerváciu vstupeniek má zákazník časový limit 15 minút. Počas tejto doby je vykonaná tzv. dočasná rezervácia vybratých sedadiel. Ak neprebehne úspešný nákup či rezervácia do 15 minút, sú dočasne zarezervované sedadlá opätovne uvoľnené do predaja.
- Zakúpené vstupenky prostredníctvom internetu môžete vrátiť iba z dôvodu, že sa predstavenie z technických príčin neuskutoční (porucha na technickom zariadení, nebol dodaný film, nedostavil sa umelec a podobne) a to maximálne do 30 dní od plánovaného uskutočnenia predstavenia požadovať za nich zaplatenú finančnú hodnotu. Musíte tak urobiť písomne. Písomná žiadosť musí obsahovať názov predstavenia, dátum a čas, počet vstupeniek a cenu celkom, variabilný symbol platby a číslo účtu, na ktorý má byť zaplatená čiastka poukázaná. Ak žiadosť nebude obsahovať niektorý z uvedených údajov, nebude vybavená. V prípade, že pri kúpe vstupeniek prostredníctvom internetu došlo síce k odpísaniu sumy z účtu zákazníka, ale vstupenky sa nezobrazili, reklamáciu vrátenia peňazí z dôvodu neposkytnutia služby si musíte uplatniť v banke, ktorá zákazníkovi vystavila platobnú kartu, prostredníctvom ktorej platba prebehla. Takéto reklamácie nemôže riešiť prevádzkovateľ.Kupujúci, ktorý si zakúpi vstupenky prostredníctvom internetu, bez výhrad prijíma všetky ustanovenia týchto obchodných podmienok a je povinný sa nimi riadiť.
Prevádzkovateľ rezervačného a nákupného systému je spoločnosť Ticketware SE, so sídlom Hlavná 23, 917 01 Trnava, IČO: 48298034, e-mailový kontakt podpora@cinemaware.eu, prehlasuje, že platobné služby pre platobné metódy, konkrétne platby pomocou platobných kariet a platby pomocou online bankového prevodu zaisťuje spoločnosť GoPay s.r.o. (ďalej len “GoPay”), sídlo Planá 67, 370 01 České Budějovice, Česká Republika, IČ: 26046768. Obchodníkom/príjemcom platieb pre GoPay je spoločnosť NewVision Money s.r.o., so sídlom Lidická 700/19, Veveří, 602 00 Brno, IČO: 08693242, Česká republika, e-mail: podpora@cinemaware.eu, tel.: +421 948 842538, ktorá zabezpečuje príjem, vyúčtovanie a zasielanie platieb. Spoločnosť Ticketware SE rieši reklamácie platiteľov kartou v zastúpení za svojich klientov (3.strana).
GoPay poskytuje platobné služby z obchodného aj technického hľadiska a realizuje platobné transakcie na svoj účet a svoje obchodné meno. Prípadné reklamácie a otázky o platobných transakciách môže Platiteľ smerovať priamo na GoPay prostredníctvom telefonickej linky +420 840 818 918 (po-pia 08 - 17h) alebo pomocou e-mailovej podpory na adrese gopay@gopay.cz, či písomne na adresu sídla.
Po potvrdení objednávky má Platiteľ možnosť využiť službu bankového prevodu, ktorá ho presmeruje na internetové bankovníctvo jeho banky. Platiteľ prostredníctvom internet bankingu odošle Platbu. Predávajúci expeduje vstupenky ihneď po prijatí potvrdenia o úhrade od GoPay.
Citlivé vstupné údaje, ktoré zadáva Platiteľ do systému internetového bankovníctva sú chránené platobnými bránami bánk a nedostávajú sa do prostredia tretích strán. Spracovatelia platieb vidia iba informácie o transakcií, ktoré im banka s odoslanou transakciou oznámi.
Kliknutím na tlačidlo: “Pokračovať” potvrdzuje Platiteľ súhlas so Všeobecnými obchodnými podmienkami prevádzky. Pokračovaním v platbe dáva taktiež prevádzkovateľovi systému súhlas so spracovaním zadaných kontaktných údajov, a to až do doby písomného vyjadrenia nesúhlasu s týmto spracovaním. Kontaktné údaje, ktoré Platiteľ uvedie pri objednaní, slúžia výhradne pre potreby prevádzkovateľa systému a nebudú poskytnuté iným subjektom s výnimkou spracovávateľov platieb a prevádzky, v ktorej si platiteľ kupuje vybranú službu alebo produkt..
Používateľ nesmie využívať Rezervačný a nákupný systém spôsobom, ktorý by mohol znížiť jeho hodnotu a/alebo poškodiť, upraviť, znemožniť, preťažiť alebo zhoršiť funkciu časti a/alebo celku Rezervačného a nákupného systému, či infraštruktúry Poskytovateľa zahŕňajúcej akékoľvek pasívne a/alebo aktívne prvky infraštruktúry a/alebo sieťové zariadenia, či servery. Používatel nesmie zneužívať, blokovať, modifikovať alebo inak meniť akúkoľvek časť Rezervačného a nákupného systému, alebo sa len pokúsiť narušiť stabilitu, chod alebo dáta Rezervačného a nákupného systému. Prevádzkovateľ nenesie zodpovednosť za prípadné neoprávnené zásahy tretích osôb, v dôsledku čoho tieto osoby neoprávnene získajú prístup k osobným údajom používateľa a/alebo k jeho používateľskému účtu a/alebo k príslušnej databáze poskytovateľa tieto údaje použijú, využijú, zneužijú alebo sprístupnia tieto údaje tretím osobám. Akékoľvek vyššie uvedené činnosti môžu byť trestné.
Skontrolujte si prosím zadanú e-mailovú adresu. Na zadaný e-mail môžu byť zaslané objednané a uhradené vstupenky alebo e-mailová správa potrebná k vyzdvihnutiu vstupeniek v pokladni prevádzky. Na nesprávne zadaný e-mail nie je možné uplatňovať si reklamáciu.